Με τα φύλλα εργασίας που ακολουθούν επιχειρήθηκε μια συνολική θεώρηση της ενότητας 2.2. 16-23 των Ελληνικών του Ξενοφώντα, με στόχους:
α) να εμβαθύνουν οι μαθητές στο ιστορικό κείμενο, κατανοώντας τους λόγους αποδοχής της συμφωνίας που πρότειναν οι Λακαιδεμόνιοι στους Αθηναίους
β) να επισημάνουν τους βαθύτερους λόγους για τους οποίους οι Σπαρτιάτες και οι άλλοι Έλληνες κράτησαν τη συγκεκριμένη στάση απέναντι στους Αθηναίους
γ) να προσδιορίσουν το ρόλο της διπλωματίας στην εξέλιξη του πολέμου
δ) να κάνουν σύγκριση με τη σύχρονη εποχή, προσδιορίζοντας αν η ανθρωπότητα είναι σήμερα απαλλαγμένη από (εμφύλιους) πολέμους και να καταγράψουν τις απόψεις τους για την επίτευξη ειρηνικής συμβίωσης
ε) να προσεγγίσουν διαθεματικά το κείμενο του Ξενοφώντα, κάνοντας σύγκριση με παράλληλα κείμενα
στ) να προσλάβουν βιωματικά το κείμενο, εκφωνώντας υποθετικούς διαλόγους ανάμεσα στα πρόσωπα που έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο ή γράφοντας δημοσιογραφικά κείμενα που θα μπορούσαν να διαβαστούν εκείνη την εποχή
ζ) να καλλιεργήσουν έτσι την ενσυναίσθηση και να χαρούν το κείμενο
η) να χρησιμοποιήσουν τη βοήθεια της τεχνολογίας για να προσλάβουν καλύτερα και ευχάριστα το αρχαίο κείμενο με τη δημιουργία χάρτη και κόμικ
θ) να δραματοποιήσουν διαλόγους μέσα στην τάξη με βάση το ιστορικό κείμενο.
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
α) να εμβαθύνουν οι μαθητές στο ιστορικό κείμενο, κατανοώντας τους λόγους αποδοχής της συμφωνίας που πρότειναν οι Λακαιδεμόνιοι στους Αθηναίους
β) να επισημάνουν τους βαθύτερους λόγους για τους οποίους οι Σπαρτιάτες και οι άλλοι Έλληνες κράτησαν τη συγκεκριμένη στάση απέναντι στους Αθηναίους
γ) να προσδιορίσουν το ρόλο της διπλωματίας στην εξέλιξη του πολέμου
δ) να κάνουν σύγκριση με τη σύχρονη εποχή, προσδιορίζοντας αν η ανθρωπότητα είναι σήμερα απαλλαγμένη από (εμφύλιους) πολέμους και να καταγράψουν τις απόψεις τους για την επίτευξη ειρηνικής συμβίωσης
ε) να προσεγγίσουν διαθεματικά το κείμενο του Ξενοφώντα, κάνοντας σύγκριση με παράλληλα κείμενα
στ) να προσλάβουν βιωματικά το κείμενο, εκφωνώντας υποθετικούς διαλόγους ανάμεσα στα πρόσωπα που έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο ή γράφοντας δημοσιογραφικά κείμενα που θα μπορούσαν να διαβαστούν εκείνη την εποχή
ζ) να καλλιεργήσουν έτσι την ενσυναίσθηση και να χαρούν το κείμενο
η) να χρησιμοποιήσουν τη βοήθεια της τεχνολογίας για να προσλάβουν καλύτερα και ευχάριστα το αρχαίο κείμενο με τη δημιουργία χάρτη και κόμικ
θ) να δραματοποιήσουν διαλόγους μέσα στην τάξη με βάση το ιστορικό κείμενο.
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου