Οδυσσέας Ελύτης

Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2015

Κρητικός, Διονυσίου Σολωμού


Η ακόλουθη διδακτική πρόταση - αφόρμηση για τη διδασκαλία του ποιήματος στηρίχτηκε στην ιδέα της αγαπημένης φίλης μου Αθηνάς Οφρυδοπούλου, φιλολόγου στο ΓΕΛ Χρυσούπολης.

Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, εργάστηκαν πάνω στους στίχους των τραγουδιών "Όνειρο ήτανε", "Αχ θάλασσά μου σκοτεινή", "Θάλασσα πλατιά" και "Σιωπή". Συγκεκριμένα, τους δόθηκαν οι στίχοι των τραγουδιών αυτών, με ενδιάμεσα κενά, και τους ζητήθηκε να τους συμπληρώσουν, όπως νομίζουν οι ίδιοι, ασκούμενοι στη δημιουργική γραφή. Στη συνέχεια άκουσαν τα τραγούδια στην τάξη και τα σύγκριναν με όσα οι ίδιοι έγραψαν.

Πέρα από την ευχάριστη ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε στην τάξη, οι μαθητές κατέγραψαν στον πίνακα λέξεις, εικόνες, σκέψεις και συναισθήματα που τους έμειναν από αυτή την ενασχόληση, οι οποίες αποτέλεσαν το συννεφόλεξο που ακολουθεί. Έτσι, χωρίς καν να διαβάσουν το κείμενο του ποιήματος, είχαν μπροστά τους την υπόθεση του Κρητικού!!!






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου